TBR-Jar || DIY

IMG_6525

Een tijdje geleden zag ik op instagram een foto voorbij komen van een TBR-jar (To Be Read), ik weet alleen helaas niet meer van welk account die foto was. Ik zocht meteen op google naar hoe je deze kunt maken en kwam bij de blog van Katie uit. Hierop stond een post met een DIY, maar het was eigenlijk al gauw duidelijk hoe de pot in elkaar zat! Vandaag heb ik mijn eigen TBR-jar gemaakt en ik zal in deze post uitleggen hoe ik dat deed!

IMG_6516IMG_6522

Wat je nodig hebt: 

  • Glazen pot
  • Papier (ik heb vouwpapier van de Action gebruikt)
  • Een schaar
  • Een pen
  • Washi tape (of gewoon doorzichtig plakband)
  • Natuurlijk al je boeken in je boekenkast, die je eigenlijk allang had moeten lezen!

Hoe je het maakt:

IMG_6518IMG_6519IMG_6521

  1. Allereerst vouw je het papier zo vaak als je wil. Het is wel handig om de vakjes die je vouwt niet te klein te maken!
  2. In de vakjes die je gevouwen hebt, schrijf je vervolgens de titels van de boeken die je nog wil gaan lezen (ik heb zelf de auteurs even achterwege gelaten, anders werd het wel heel priegelig)
  3. Knip de titels uit en
  4. Vouw ze een paar keer dubbel
  5. Als laatste maak je nog een soort van etiket voor op de pot, waardoor het duidelijk is dat het om een TBR-jar gaat. Deze kun je erop plakken met washi tape of gewoon doorzichtig plakband.
  6. Stop de kaartjes met de titels in de pot en hij is af!

IMG_6523

Ik vond dit zo’n goed idee en leuk om te maken! Vaak als ik met een nieuw boek wil beginnen, ben ik eerst redenen aan het bedenken waarom ik wél of niet een boek zou gaan lezen. Terwijl ik alle boeken in mijn kast toch wel een keertje gelezen wil hebben! Het leuke aan de TBR-jar is, is dat je niet weet welk boek je gaat lezen. Hierdoor pak je er misschien wel een boek uit, die je zelf niet zo snel had gekozen (maar die toch heel leuk blijkt te zijn)!

Op het moment moet ik vooral lezen voor college, maar daarnaast heb ik vaak een boek die ik ‘voor mezelf’ lees. Ik ben benieuwd welk boek ik eruit pak! Tot woensdag!

 

4 thoughts on “TBR-Jar || DIY

Leave a Reply

