Maart TBR

IMG_6634

Op Instagram doe ik mee met een bookstagramchallenge, #keepbookmarching, en het is de eerste challenge waaraan ik mee doe! Elke dag heeft een ander thema en het is de bedoeling dat je volgens dat thema een foto maakt. Gisteren was het de eerste dag van de maand en dat betekende een TBR!

Ik had nog twee boeken liggen die ik uit moest lezen, dus die heb ik ook aan mijn lijst toegevoegd. De boeken die ik in maart ga lezen, zijn:
1. Atonement door Ian McEwan
2. Dubliners door James Joyce
3. Noodlot door Louis Couperus
4. Een Bitterzoete Erfenis door Elaine Kagan
5. De Verborgen Hand door Elizabeth Laudy
6. De Wet door Thomas Mann

Atonement
Ik hoefde gisteren nog maar zo’n 100 bladzijdes voor ik het boek uit zou hebben en dat heb ik vannacht/vanochtend gedaan! Het was echt een heel mooi boek om te lezen! Komende zaterdag kun je er een blogpost over verwachten.

Dubliners
Dit is een boek dat ik voor de universiteit moet lezen en man, wat zit het toch vol met … vanalles! Het boek bestaat uit een aantal verhalen over de inwoners van de Ierse hoofdstad, Dublin. Op het eerste gezicht lijken de verhalen nergens over te gaan, maar wanneer je er langer en dieper over nadenkt en gaat kijken naar hoe de zinnen nou precies in elkaar zitten, gaat ieder verhaal over een heel interessant onderwerp! Tijdens het lezen van dit boek moet je dan ook vooral opletten op wat er niet gezegd wordt (;

De volgende vier boeken heb ik op een papiertje uit mijn ‘TBR-jar’ getrokken (waarover je *hier* een DIY kunt vinden)

Noodlot
Ik ken alleen de naam van de schrijver, Louis Couperus, maar heb nog nooit een verhaal van hem gelezen. Na het lezen van de beschrijving op Goodreads werd ik toch wel benieuwd. Noodlot is het volgende boek dat ik ga lezen aangezien ik Atonement nu uit heb! 

Een Bitterzoete Erfenis
Van dit boek wist ik eveneens niet zo goed wat ik er van kan verwachten. Het is één van de vier boeken in een ‘Het Beste Boek’ uitgave en wat ik op de cover zag, sprak me niet meteen aan. Toen ik de originele titel las ‘Somebody’s Baby’ dacht ik meteen dat het over een jonge vrouw zou gaan die met een aantal mannen zou hebben geslapen en vervolgens niet weet van wie ze nou zwanger is. Het leek me dan ook handig om de beschrijving op Goodreads van dit boek te gaan lezen en nu kijk ik er al wat meer naar uit!

De Verborgen Hand
Dit lijkt wel een totaal onbekend boek te zijn! Net als Een Bitterzoete Erfenis is dit ook één van de vier boeken in een ‘Het Beste Boek’ uitgave, maar kon er bar weinig over vinden op internet. Op Goodreads bestaat dit boek niet eens!

De Wet
Tot slot een verhaal uit de bundel De Dood in Venetië van Thomas Mann. Het verhaal De Dood in Venetië heb ik vorig jaar moeten lezen voor college en ik weet niet meer precies waar het over ging, behalve dat er een man in voor kwam die een oogje had op een jonge jongen. Nou, leuk toch? (Nee. Niet altijd, maar dat is weer een ander verhaal). Goodreads’ samenvatting vertelt dat het over Mozes en zijn ‘gespleten karakter’ gaat. Hmm, ik kijk er nog niet echt naar uit om dit verhaal te lezen..

IMG_6640

Ik ben erg nieuwsgierig naar de verhalen. Ieder verhaal bestond uit zo’n 100 pagina’s, dus ik denk dat het wel gaat lukken om deze vier boeken in maart uit te krijgen. Aan het eind van de maand zal ik een “Maart Wrap Up” post maken met de boeken die ik in Maart gelezen heb! Ik ben benieuwd met hoeveel gelezen boeken ik de maand ga eindigen. Tot zaterdag!

One thought on “Maart TBR

Leave a Reply

