Dark Wild Night van Cristina Lauren || Review

IMG_7261

Titel: Dark Wild Night
Auteur: Christina Lauren (pseudoniem van Christina Hobbs & Lauren Billings)
Publicatie jaar: 2015
Uitgever:
Gallery Books
Aantal bladzijden:
338
★★★★/5

Blurb:
What happens in Vegas, stays in Vegas.
But what didn’t happen in Vegas seems to follow them everywhere.

Lola and Oliver like to congratulate themselves on having the good sense to not consummate their drunken Las Vegas wedding. If they’d doubled-down on that mistake, their Just Friends situation might not be half as great as it is now.

… Or so goes the official line.

In reality, Lola’s wanted Oliver since day one—and over time has only fallen harder for his sexy Aussie accent and easygoing ability to take her as she comes. More at home in her studio than in baring herself to people, Lola’s instinctive comfort around Oliver nearly seems too good to be true. So why ruin a good thing?

Even as geek girls fawn over him, Oliver can’t get his mind off what he didn’t do with Lola when he had the chance. He knows what he wants with her now … and it’s far outside the friend zone. When Lola’s graphic novel starts getting national acclaim—and is then fast-tracked for a major motion picture—Oliver steps up to be there for her whenever she needs him. After all, she’s not the kind of girl who likes all that attention, but maybe she’s the kind who’ll eventually like him.

Sometimes seeing what’s right in front of us takes a great leap of faith. And sometimes a dark wild night in Vegas isn’t just the end of a day, but the beginning of a bright new life…
(bron: Goodreads)

Review:
Afgelopen dinsdagnacht heb ik Dark Wild Night van Christina Lauren uitgelezen. Het boek valt onder het genre New Adult en daarom raad ik het niet aan voor lezers onder de leeftijd van 18 jaar (omdat er nogal veel pikante passages in voor komen). Zelf ben ik gelukkig 21 jaar, en ik heb dan ook erg van het boek genoten!

Eerder dit jaar las ik Wacht op Mij van J. Lynn en ik moet eerlijk toegeven dat ik Dark Wild Night (op dit moment) vele malen beter vind! De personages waren naar mijn idee beter uitgewerkt, zodat je ook daadwerkelijk met ze mee ging leven. Wat daar ook bij hielp was dat de POV (Point Of View) steeds wisselde tussen Oliver en Lola, zodat je beide kanten van het verhaal te horen kreeg. Als Olivers gevoel onduidelijk was in Lola’s hoofdstuk werd dat vervolgens verduidelijkt in Olivers eigen hoofdstuk. Hierdoor werd je niet lang in spanning gehouden, maar dat vond ik helemaal niet erg! Wat namelijk wel spannend was, was wanneer ‘het’ nou eindelijk zou gaan gebeuren! Lola en Oliver zijn beste vrienden en draaien constant om elkaar heen. Beiden willen meer, maar wanneer gebeurt dat nou? Ik zal je vertellen dat wanneer het gebeurt, het ook vrij plotseling gebeurt. Ik zag het niet aankomen en de manier waarop het gebeurde, vond ik absoluut niet bij de personages passen.

Zoals gebruikelijk is in romantische verhalen, was er ook een ‘down’ moment in de relatie van Oliver en Lola. Hoe deze werd veroorzaakt vond ik zelf nogal suffig. Iedereen met een gezond verstand weet dat je in een relatie zoiets niet tegen de ander zegt. Kom op nou. Maar goed, de hopeloze romanticus in me leefde toch met de personages mee en hoopte vurig dat het weer goed zou komen!

Toen ik begon met het lezen van Dark Wild Night, kwam ik erachter dat dit het derde deel is uit de serie Wild Seasons (dit lijkt een soort gewoonte van me te zijn) Maar gelukkig maakte dat helemaal niks uit! Hier en daar komen wat kleine details uit voorgaande verhalen voor, maar die zijn voor het verhaal zelf onbelangrijk.

Ik kijk nu al erg uit naar het lezen van deel 1 en 2 van deze serie! ♥

One thought on “Dark Wild Night van Cristina Lauren || Review

Leave a Reply

