Kringloopwinkelen: boeken

IMG_7825

Ik had het al veel te lang niet meer gedaan: boeken kopen bij de kringloopwinkel. Wat is dat toch fijn! Ik heb vijf boeken voor slechts €10,- weten te kopen, waarover ik je hieronder meer vertel.

Zoals je kunt zien ben ik een redelijk fanatieke aanbidder van de King of Horror, Stephen King. Ik heb al een tijdje de waarschijnlijk voor mij onmogelijke wens om tijdens mijn leven alle boeken van King gelezen te hebben (hij heeft echt superveel boeken geschreven en dat is een understatement) In mijn boekenkast staan nu, met de nieuwe aanwinsten, negen boeken van the King, het valt dus nog reuse mee 😉

  • De Duistere Kant (The Dark Half)
    Tien jaar lang heeft Thaddeus Beaumont, docent Engels en auteur van slecht verkopend literair werk, zijn geheim bewaard: dat hij onder pseudoniem George Stark uiterst populaire romans schrijft.
    Wanneer Thaddeus met chantage wordt bedreigd, beluit hij dat het tijd is Stark om zeep te helpen. Maar dan blijkt dat een pseudoniem zich niet zo makkelijk uit de weg laat ruimen.
  • Carrie
    Carrie White is een onopvallende tiener, zoals er duizenden rondlopen. Niet spectaculair mooi, niet lelijk. Ze wordt opgevoed door haar godsdienstwaanzinnige moeder, die niet wil begrijpen dat ook Carrie weleens leuke kleren aan wil. Op school is ze een makkelijke prooi voor de populaire meiden en jongens om te pesten. Carrie is dan ook vreselijk blij wanneer ze voor het eindejaarsfeest gevraagd wordt door de mooiste jongen van de klas, om met hem naar het feest te gaan…
  • De Groene Mijl (The Green Mile)
    Plaats van handeling is de Cold Mountain-gevangenis. Een geïsoleerde gemeenschap van ter dood veroordeelden en hun bewakers. Wanneer op een dag de gevangene John Coffey arriveert, wordt het jarenlange vanzelfsprekende en dagelijkse ritme van eten, slapen, sleur, verveling en sterven doorbroken…
  • Bezeten Stad (Salem’s Lot)
    Op een ochtend leken alle bewoners van het dorpje ‘Salem’s Lot verdwenen. Vijfentwintig jaar later kennen slecht twee mensen het verschrikkelijke geheim. Een van hen is de schrijver Ben Mears die weet dat hij enige is die het verwoestende kwaad eventueel kan stoppen…

(Bron: Goodreads)
Carrie en Bezeten Stad zag ik al vaker in de kringloopwinkel staan, en ze leken me altijd leuk, maar ik heb ze nooit gekocht. Ook The Green Mile stond al een tijdje op mijn verlang/TBR-lijst, maar ik liet me altijd tegenhouden omdat hij me nooit zo aantrok als de andere verhalen van Stephen King. Ik ben heel erg benieuwd!

  • Middernachtzon (Midnight Sun) van Jo Nesbø
    Jon is on the run. He has betrayed Oslo’s biggest crime lord: The Fisherman.
    Fleeing to an isolated corner of Norway, to a mountain town so far north that the sun never sets, Jon hopes to find sanctuary amongst a local religious sect.
    Hiding out in a shepherd’s cabin in the wilderness, all that stands between him and his fate are Lea, a bereaved mother and her young son, Knut.
    But while Lea provides him with a rifle and Knut brings essential supplies, the midnight sun is slowly driving Jon to insanity.
    And then he discovers that The Fisherman’s men are getting closer…

    Dit boek is nog vrij nieuw en ik ben hem dan ook vaak in de boekenwinkels op het station tegengekomen. Waar een nieuw boek in de boekenwinkel vaak rond de €15,- kost, heb ik deze vandaag voor maar €2,50 kunnen aanschaffen! Win!

Zit er een boek tussen die jou leuk lijkt?

3 thoughts on “Kringloopwinkelen: boeken

  1. Je beste aankoop is natuurlijk “Van oude mensen, de dingen, die voorbijgaan …..” van Couperus. Een aanrader voor jong en oud!! 👍 😉

    Like

Leave a Reply

