New in: boeken kopen in de kerk

tumblr_obaf7vCz8P1qbzzx7o1_540

Afgelopen week is een goede week geweest voor mijn boekenkast. Ondanks dat er nog een aantal boeken op de planken staan te schreeuwen om eindelijk gelezen te worden, heb ik een aantal aan mijn verzameling kunnen toevoegen. En nee, helaas zit daar de nieuwe Harry Potter niet bij (die kon ik me toch echt niet meer veroorloven …)

tumblr_oaz8olI5mL1qbzzx7o1_540

World Wide Book Exchange
Een tijdje geleden had ik op instagram (pssst, ik heet daar ook romireads) een foto gereblogd waarin een uitleg werd gegeven over de zogenaamde ‘World Wide Book Exchange’. Het ging om een soort van kettingreactie: ik moest een boek naar iemand sturen, om er vervolgens een aantal terug te krijgen (ik moet de mijne nog steeds versturen, oeps). Vorige week donderdag kreeg ik de eerste binnen: A Court of Mist and Fury van Sarah J. Maas, van @browneyedbooknerd (op instagram)! En, omdat het hier om het tweede deel in een serie ging, heeft ze de eerste ook naar me op gestuurd, hoe ontzettend lief!! Ik heb veel, heel veel, positiefs over deze serie gelezen op instagram en goodreads, dus ik ben echt ontzettend benieuwd!

tumblr_obaeuz1ZtV1tppz4to1_540

Waanders in de Broeren, Zwolle
Ondanks dat ik alweer 1,5 jaar in Zwolle woon, heb ik de boekenwinkel Waanders nog maar één keer bezocht. Wat er zo speciaal aan deze boekenwinkel is, is dat het zich in een kerk bevindt, de Broerenkerk in Zwolle. En wauw, wat is het mooi daarbinnen! Helaas was ik weer eens te awkward om uitgebreid foto’s te maken, dus sorry daarvoor. Wel heb ik voor jullie een foto van het boek dat ik er gekocht heb: Blauwe Maandag van Nicci French. Tot nu toe heb ik drie boeken van het schrijversechtpaar Nicci French gelezen, en stuk voor stuk hebben ze me behoorlijk emotioneel achtergelaten (vooral Het Veilige Huis, huilen). Ik hoop dat deze dat ook zal doen!!

tumblr_obacjypUX91qbzzx7o1_540

Boekenmarkt in de Grote Kerk, Zwolle
Een paar weken terug was ik met mijn vader, broer, zus, vriendje Zwolle aan het bekijken en kwamen zo terecht in de Grote Kerk. Helaas waren we die dag nét te laat voor de boekenmarkt. Vandaag ben ik er dan eindelijk naar binnen gegaan, en heb er twee boeken gekocht voor maar €2,-: Het Geheugenspel van Nicci French en Psycho van Robert Bloch. In het eerste jaar van mijn studie Literatuurwetenschap heb ik een paper over de film Psycho, van Alfred Hitchcock, geschreven en kwam erachter dat het gebaseerd was op het gelijknamige boek. Natuurlijk wilde ik die meteen gaan lezen om te kijken welke van de twee leuker is: het boek of de film (ik gok het boek), ik was dan ook heel blij toen ik het boek voor maar €1,- in een bananendoos tegenkwam!

Trouwens, de boekenmarkt in de Grote Kerk is nog te bezoeken tot oktober 2016 (elke dag, behalve zondag en maandag, van 10:30 tot 16:30)! Nog genoeg tijd voor een bezoekje dus!

Leave a Reply

