Unpopular Opinions Book Tag

Image (1)

Over een aantal boeken zal je niet zo snel mijn mening horen. Dat komt vooral omdat die boeken door de meeste mensen als ‘super goed’ worden gezien, maar waarbij ik zelf dat gevoel totaal niet krijg en bang ben ruzie te krijgen. Vandaag dus een post over drie boeken die ik wel gelezen heb, maar, in tegenstelling tot de meeste mensen, echt niks aan vond.

Mrs Dalloway van Virginia Woolf
Ik weet dat ik het als Literatuurwetenschap studente dit boek eigenlijk echt geweldig zou moeten vinden, maar … dat vind ik niet. Helaas. Doordat ik er zoveel over gehoord had en hij altijd als ‘meesterwerk’ werd aangeprezen, had ik er een hoge verwachting van. Die niet waargemaakt werden. Jeetje, wat vond ik dit boek SAAI! Het verhaal beschrijft de gebeurtenissen van een aantal mensen gedurende één dag. En ja, dat boek neemt dan iets meer dan 100 pagina’s in beslag, waardoor het voor mij veel te langdradig werd. Ik zou het boek dan ook graag naar de andere kant van de kamer hebben gegooid (niet echt hoor), als ik het niet voor college had moeten lezen.

In een Donker Donker Bos van Ruth Ware
Ook over dit boek had ik goede recensies gelezen en toen ik de achterkant in de winkel las, was ik meteen verkocht. Ik heb na het lezen van het boek ook meteen een review geschreven, die je hier kunt vinden. Het leek zo veelbelovend … Jammer.

The Fault in our Stars van John Green
Dit boek kocht ik, als ongeveer 16-jarige, vooral omdat ik gek werd van al die fangirlende meisjes op het internet. Ik moest het boek dan ook zelf een keer hebben gelezen. Waar andere tieners huilend het boek weglegden, heb ik werkelijk geen enkel traantje op voelen komen. Nul. Call me insensitive, maar dat ben ik niet. Echt niet! Ik huil al als ik een schattig hondje op straat zie lopen, vraag maar na bij m’n vriend. Dit boek raakte bij mij gewoon geen gevoelige snaar, waar fluffy hondjes dat wel doen.

Over welk boek heb jij een ‘unpopular opinion’?

Leave a Reply

